W świetle powyższych definicji warto również wyjaśnić, kim jest odbiorca usługi. Otóż odbiorcą usługi jest osoba fizyczna lub prawna, która korzysta z usługi pośredniej, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub jej udostępnienia.
Przedsiębiorcy stojący przed wyzwaniem wprowadzenia regulacji płynących z DSA w swojej firmie, powinni zapoznać się ze specyfiką DSA, aby wdrożyć nowe regulacje. Z obowiązkami wynikającymi z akt o usługach cyfrowych powinni w szczególności zainteresować się:
– przedsiębiorcy, właściciele firm,
– specjaliści odpowiedzialni za treści na stronach internetowych sklepów,
– specjaliści odpowiadający za obszar prawny w firmie,
– specjaliści z zakresu e-commerce.
Nowe regulacje dotyczą dostawców usług pośrednich w rozumieniu rozporządzenia. Czym są usługi pośrednie? Na to pytanie odpowiada wprost rozporządzenie, definiując usługi pośrednie jako:
– usługę "zwykłego przekazu" polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej;
– usługę "cachingu" polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi, obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców;
– usługę "hostingu" polegającą na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie.