Możliwość wykorzystywania dzieł sztucznej inteligencji w celach komercyjnych może brzmieć atrakcyjnie, jednak należy pamiętać o zagrożeniach, jakie ze sobą niesie.
Po pierwsze musimy mieć na uwadze, że to co stworzymy przy pomocy narzędzi AI będziemy mogli wykorzystać nie tylko my, ale również każda inna osoba.
Po drugie większym ryzykiem jest jednak to, że AI nie gwarantuje, że nie dopuszcza się plagiatu. Mając na uwadze mechanizm działania sztucznej inteligencji nie możemy wykluczyć, że stworzy dzieło łudząco podobne do utworów, które zostały stworzone przez człowieka i podlegają ochronie prawnej.
Za to, jak wykorzystamy dzieło AI, AI już nie odpowiada, zatem całe ryzyko posłużenia się obrazem czy hasłem reklamowym wygenerowanym przez sztuczną inteligencję spoczywa na nas. Jeśli nie zweryfikujemy, czy wytwór AI nie jest zbyt podobnych do innych utworów, możemy narazić się na odpowiedzialność wobec autora utworu oryginalnego. Niestety nie ma obecnie narzędzia, które pozwalałoby w 100% wyeliminować popełnienie plagiatu przez AI. Ciężar weryfikacji spoczywa zatem na osobie wykorzystującej dane dzieło AI.