Połączenie wiedzy praktyki prawniczej i wiedzy z zakresu mediacji pozwala mi w sposób kompleksowy doradzać klientom i poszukiwać najlepiej dostosowanych do ich potrzeb rozwiązań. Moje rozmowy z klientami wielokrotnie pokazały, że dla każdego klienta najlepsze rozstrzygnięcie oznacza co innego.
Dla jednych będzie to wyrok potwierdzający racje klienta, dla innych ugoda, która szybko pozwoli odzyskać należność. Niezależnie od preferowanej drogi, podążam za potrzebami moich klientów i staram się znajdować skuteczne rozwiązania.
Zależy mi również na dobrej komunikacji z klientami.
Pierwszym krokiem do tego jest jasne określenie warunków współpracy. Moi klienci z góry znają stawkę wynagrodzenia i zakres objętej nią usługi. Drugim aspektem dobrej komunikacji w mojej pracy jest zrozumienie. Zdaję sobie sprawę, że omawianie zagadnień prawnych, często bardzo skomplikowanych wymaga użycia prawniczego języka, który nie jest najłatwiejszy w odbiorze. Tym bardziej zależy mi, aby przekazywać klientom informacje w sposób najbardziej prosty i czytelny.
Tą samą zasadą kieruję się przy tworzeniu dokumentów prawnych. W mojej codziennej pracy zauważyłam, jak ważne dla klientów jest zrozumienie i łatwość obsługi zaprojektowanych dla nich umów, regulaminów czy innych dokumentów. Z tego powodu projektując treść dokumentów przykładam dużo uwagi do ich uproszczenia i uczynienia możliwie przyjaznymi w odbiorze.
Niezależnie od skali problemu prawnego, mam świadomość, że klienci trafiają do mnie ze sprawami dla siebie często najważniejszymi i tak właśnie je traktuję. Staram się każdego z moich klientów wysłuchać, nie tylko w zakresie tego, co stanowi sedno zagadnienia, ale również tło, jakie za nim stoi, które często jest nie mniej ważne. Nie tylko pozwala mi to lepiej zrozumieć oczekiwania klienta, ale często również dostrzec nowe możliwości rozwiązania sprawy.