Spory konsumenckie
Kancelaria świadczy usługi w zakresie prawa konsumenckiego zarówno dla konsumentów, jak i
przedsiębiorców na każdym etapie postępowania reklamacyjnego i sądowego. Co do zasady konsument
jest słabszą stroną sporu konsumenckiego z przedsiębiorcą i jest objęty w polskim porządku
prawnym szczególną ochroną, m.in. na podstawie ustawy o prawach konsumenta. Z uwagi na złożoność
przepisów dotyczących praw konsumenta w sporach konsumenckich istotne jest zastosowanie
właściwych przepisów prawa.
Usługi dla konsumentów
Świadczymy obsługę prawną dla konsumentów, którzy zgłaszają reklamacje z tytułu rękojmi jak i
gwarancji. Wsparcia udzielamy zarówno w zakresie sprzedaży bezpośredniej jak i umów zawieranych
na odległość, np. przez internet. Do zakresu świadczonych usług należą w szczególności:
- doradztwo w procesie reklamacyjnym
- wsparcie w odstąpieniu od umowy
- wsparcie w żądaniu zwrotu pieniędzy
- wsparcie w żądaniu wymiany/zwrotu towaru
- reprezentacja w postępowaniu sądowym
Kancelaria występuje w imieniu klientów przeciwko sprzedawcom wszelkich towarów i usług, m.in.
przeciwko biurom podróży, sprzedawcom samochodów, deweloperom, operatorom usług telefonicznych
czy ekipom remontowym. Rozpatrujemy zasady reklamacji z tytułu rękojmi lub gwarancji. Usługi kancelarii obejmują zarówno roszczenia wynikające z wad
zakupionych towarów lub usług jak również roszczenia wynikające z klauzul niedozwolonych
stosowanych przez przedsiębiorców we wzorcach umów czy regulaminach.
Usługi dla przedsiębiorców
Kancelaria prowadzi kompleksową obsługę prawną podmiotów gospodarczych w zakresie stosunków z
konsumentami, począwszy od przygotowania wzorców niezbędnych dokumentów, poprzez proces
reklamacyjny na postępowaniach sądowych kończąc. Nasze usługi obejmują m.in.:
- reprezentację w postępowaniach reklamacyjnych na etapie polubownym i sądowym, w tym w ramach
umów zawieranych na odległość
- przygotowanie lub weryfikacja wzorów umów, regulaminów, ogólnych warunków umów, regulaminów
konkursów
- audyt prawny dokumentów stosowanych przez przedsiębiorców pod kątem zabezpieczenia przed
uznaniem praktyk przedsiębiorcy za naruszające zbiorowe interesy konsumentów
- audyt prawny działalności reklamowej przedsiębiorców pod kątem stosowania nieuczciwych
praktyk rynkowych, w tym możliwości wprowadzenia konsumentów w błąd
- szkolenia w zakresie prawa konsumenckiego
- reprezentacja przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Sądem Ochrony
Konkurencji i Konsumentów
Zapraszamy do kontaktu osoby poszukujące pomocy w sporach konsumenckich, w szczególności ze
Swarzędza, Zalasewa, Poznania, Pobiedzisk i okolic. Zapewniam indywidualne podejście oraz
merytoryczne wsparcie w zależności od potrzeb zainteresowanych osób. W swojej pracy staram się
stosować pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów takie jak mediacje,
jednak jeśli dojdzie do
postępowania
sądowego to wspólnie z klientem wybieramy najlepszą drogę, która zapewnia
satysfakcjonujące efekty. Może Cię zainteresować wpis dotyczący aktu o usługach cyfrowych oraz o umowach z przeniesieniem praw autorskich. Więcej o sprawach konsumenckich piszę na blogu.
Skontaktuj
bezpośrednio telefonicznie +48 695 703
504 lub napisz mail: kancelaria@skubiszynska.pl.