Zdecydowana większość wykonawców na etapie zawierania umowy zapewnia klientów o wieloletniej
gwarancji na fotowoltaikę. O pułapkach, które mogą czekać na inwestorów w związku z gwarancją
można przeczytać na moim blogu we wpisie “Umowa
na montaż fotowoltaiki”.
Decydując się na reklamację z tytułu gwarancji, musimy zapoznać się z jej warunkami. Przede
wszystkim rozpocząć od weryfikacji, czy element instalacji fotowoltaiki, który chcemy
reklamować, jest objęty gwarancją. Jeśli tak, to konieczne jest ustalenie, czy udzielona
gwarancja ma charakter gwarancji na produkt, czy na wydajność. Z gwarancji na wydajność będziemy
mogli skorzystać, gdy instalacja fotowoltaiczna nie spełnia oczekiwanych założeń w zakresie
wydajności modułów (o której zapewniał producent w opisie produktu). W przypadku gdy problemem
nie jest wydajność, a np. wada fabryczna elementu instalacji, skorzystać należy z gwarancji na
produkt. Gwarancje są udzielane na różne okresy, dlatego przed zgłoszeniem należy sprawdzić, czy
nie upłynął jeszcze czas jej obowiązywania. Jeśli masz problem z fotowoltaiką i rozważasz
wykorzystanie gwarancji to sprawdź jej długość.